💸 Reklama na Facebooku
Hit
poslednej doby - sociálne siete získavajú čoraz viac na svojej popularite.
Slovákov je na Facebooku už viac ako 1,5 milióna, čo predstavuje viac než 50% z
celkovej internetovej populácie. Počet užívateľov predovšetkým v segmente 35 -
54 rokov však neustále rastie. Môže teda reklama na Facebooku predstavovať
tzv.marketing na sociálnych sieťach, ktorý treba využiť
Ako funguje Facebook reklama:
Obchodný model Facebooku reklamy ponúka na výber dve možnosti:
Platba za kliknutie (PPC/CPC)
- - to znamená, že sa platí nie za zobrazenie ale až za kliknutie na vašu reklamu.
Platba za zobrazenie (CPM)
- - platí sa za 1000 zobrazení vášho inzerátu bez ohľadu na to, či na inzerát niekto klikne alebo nie.
Systém poskytuje pomerne jednoduchý a pohodlný spôsob sledovania rozpočtu vašich Facebook kampaní a možnosť pre ich operatívnu úpravu. Inzerenti majú zároveň k dispozícii detailnú štatistiku, pomocou ktorej je možné priebežne vyhodnocovať efektivitu a účinnosť kampaní.
Prostredníctvom inzerátov na Facebooku je možné propagovať dva typy stránok:
Externé stránky - napríklad firemné stránky, microsite, špecifickú cieľovú stránku a pod.
Interné stránky na Facebooku- vaša firemná stránka na Facebooku, udalosť, aplikácie pre Facebook alebo skupinu.
Samotný inzerát obsahuje nadpis (ktorý funguje ako odkaz/linka), ilustračný obrázok (alebo banner) a krátky popis inzerátu. Facebook automaticky pridáva ku každému inzerátu tlačidlo "Páči sa mi to", ktorým môžu užívatelia, ktorých váš inzerát zaujal, vyjadriť svoj názor. A čím viac "Páči sa mi to" dostanete tým bude väčšie zvýšenie návštevnosti webu.
Z pohľadu možnosti získania nových návštevníkov na propagované stránky, návštevníkov môžeme rozdeliť na dve skupiny:
- Návštevníci získaní priamo plateným inzerátom
- Návštevníci získaní prostredníctvom zdieľania a odporúčania medzi priateľmi
Zo skúseností a prieskumov vyplýva, že efektivita druhého spôsobu je vyššia v priemere o 15 až 20% oproti prvému spôsobu. Dôvod je prostý - ľudia majú vyššiu tendenciu dôverovať názoru svojich priateľov, než samotným inzerátom, na ktoré nazerajú ako na klasickú formu reklamy.
Výhody reklamy na Facebooku
Pre jednoduchosť môžeme najväčšie výhody reklamy na Facebooku zhrnúť na tieto:
- Rýchle nastavenie a spustenie kampane
- Možnosť výberu obchodného modelu (CPC alebo CPM)
- Možnosť cielenia podľa sociodemografických údajov
- Možnosť geografického a jazykového cielenia
- Presné štatistické sledovanie kampaní
Nevýhody reklamy na Facebooku
Ak máme zhrnúť hlavné nedostatky reklamy na Facebooku, je potrebné poznať najmä tieto:
- Nie všetci ľudia uvádzajú v profile skutočné údaje
- Marketingové a reklamné aktivity si vyžadujú špecifický prístup a stratégiu
- Reklama na Facebooku nie je efektívna pre priamu podporu predaja
- Vyžaduje si optimálne denné sledovanie a koordináciu s marketingom vašej FB stránky
Na čo si teda dať pozor a na čo sa zamerať? Predovšetkým je vhodné dodržať tieto zásady:
- Poznať sociálny mediálny kanál, na ktorý cielite
- Poznať vašu cieľovú skupinu
- Zabezpečiť, že inzeráty dopĺňajú aktuálny obsah na sociálnej sieti
· Mať prítomnosť na Facebooku vo forme firemnej stránky
Zopár tipov pre marketing na Facebooku
1. Meňte Facebook Timeline podľa aktuálneho počasia, aktuálnej ponuky alebo diania.
2. V rámci PPC kampane nezabudnite na presnejšie zacielenie - cieliť môžete napr. podľa záujmov, demografických údajov, krajiny alebo mesta.
3.Sledujte a porovnávajte štatistiky - je potrebné vyhodnocovať efektivitu vašej kampane a prípadne realizovať zmeny tak, aby ste z neho vyťažili maximum.
4.Poskytnite hodnotnú informáciu - nikto z nás asi nepreferuje zaspamovanú nástenku, preto sa pri tvorbe vašej Facebook reklamy položte otázku - "zaujala by vás a vašich priateľov?"
5.Zamerajte sa na dosiahnutie viacerých cieľov a kombinujte!
Je reklama na sociálnych sieťach výhodná alebo nie? Odpoveď je na vás, avšak my proti Facebook reklame konkrétne nič nemáme. Práve naopak. Ale ako každá minca, tak aj reklama na Facebooku, a aj každá iná reklama, má dve strany. Ako sa často hovorí v marketingových kruhoch,"trh na sociálnych sieťach sú konverzácie" a teda"participácia je marketing".
Zaujal Vás článok a máte otázky, námety? Kontaktujte nas tu: Vystreľ svoj web do výšin.
Uverejnené 26.5.2016