🔗 Linkbulding - budovanie spätných odkazov
Budovanie spätných odkazov- to je
linkbuilding, ťažisková SEO aktivita (Search Engine Optimization =
optimalizácia pre vyhľadávače), ktorej účelom je zlepšenie pozícií webu
vo výsledkoch vyhľadávania Google. Cieľom je dostať vašu stránku čo najvyššie v organických (neplatených) výsledkoch
vyhľadávania na preferované kľúčové frázy. Tým sa zvýši relevantná návštevnosť z organiky, ktorá
býva najhodnotnejšia pre každý typ webu.
Spätné odkazy vznikajú, samozrejme, prirodzene. Snahou off-page SEO
optimalizácie je tento proces podporiť.

1. Bez úsilia nie je nič
Ak vaša aktivita nestojí žiadne úsilie a nevytvára pridanú hodnotu, a teda získavate odkazy ľahko a lacno, pravdepodobne nestoja za veľa a ich efekt bude krátkodobý, žiadny alebo negatívny. Príkladom sú "old-schoolové" hromadné registrácie do nekvalitných katalógov alebo umiestňovanie odkazov do článkov bez hodnoty na weboch bez hodnoty.
2. Dobré odkazy
Dobré odkazy sú tie, ktoré pomáhajú čitateľom webu, na ktorom sa nachádzajú. Ak sú návštevníci webu radi, že tam daný odkaz je a odpovedá na ich otázky, tak aj webmaster daného webu je rád, Google je rád a vy ste radi tiež. Čím viac takýchto odkazov budete mať vo svojom odkazovom portfóliu, tým bude hodnotnejšie a prirodzenejšie.
3. Prirodzený profil spätných odkazov
Budujte prirodzený profil spätnných odkazov! Ak sa týmto pravidlom pri plánovaní linkbuildingovej stratégie riadiť nebudete, hrozí v najhoršom prípade automatická (algoritmická) penalizácia zo strany Google. V tom lepšom prípade budú vaše linkbuildingové aktivity algoritmom Googlu odignorované.
4. Žiadna jednorázovka
Každá aktivita, ktorou sa snažíte získať odkazy na váš web, nesmie byť jednorazová a musí sa dať v nejakej miere opakovať, inak nie je dostatočne efektívna.

Ake linkbuildingové taktiky použiť?
- Linkbaiting
Niektorí považujú linkbaiting, čiže tvorenie "návnad" na spätné odkazy, za jediný relevantný spôsob budovania spätných odkazov v dnešnej dobe. O čo ide? Tvorte taký kvalitný obsah, aby ľudia na vás sami upozorňovali, zdieľali váš obsah, a tak aby sa v konečnom dôsledku našli aj blogeri a webmasteri, ktorí budú na váš obsah odkazovať.
- Promovanie obsahu na sociálnych sieťach
Ďalším krokom je obsah zdieľať s čo možno najväčším počtom ľudí, ktorí by sa o danú tému mali zaujímať. Na tento kvalitný obsah upozornite príbuzné blogy a weby, ktoré by mohli o vašom majstrovskom diele napísať, alebo ho aspoň zdieľať na sociálnych sieťach.
- Guest posting
Akonáhle máte vytvorené nejaké základné vzťahy s blogermi, editormi alebo vydavateľmi na rôznych portáloch a vedia o vás, že viete vytvoriť dobrý obsah, ponúknite im svoj nový kúsok výmenou za odkaz v texte. Zabijete tým viac múch jednou ranou - budujete si tým vzťahy, dobré meno a aj profil spätných odkazov.
- PR články
Ak je pre vás problém vytvoriť dostatočne kvalitný obsah, ktorý by sa šíril sám, cestou je napísať niečo menej vznešené, prípadne nechať si to napísať a zaplatiť portálu či blogu, aby to uverejnili.
- Zdieľanie multimediálneho obsahu
Odkaz sa dá získať aj tak, že vytvoríte peknú prezentáciu, dáte do nej jeden, dva relevantné spätné odkazy a umiestnite ju na platformy ako Slideshare, Authorstream alebo Prezi.
A ďalšie iné taktiky ako napríklad: Oprava pokazených odkazov alebo Vedľajšie mikrostránky a blogy na platformách.
Je toho čo povedať. V prvom rade je však potrebné vysoké usilie a čas a výsledky prijdú samé. To bezpochyby. Vyskúšajte pár taktík, iste vám to pomôže.
Maš otázky? Kontakt
Pozri tiež článok Ako zvyšiť návštevnosť webu
Uverejnené 30.5.2016