📧 Email marketing - tipy a triky
E-mail marketing predstavuje rozšírený, moderný a efektívny spôsob marketingu. Ide o propagáciu výrobkov, tovaru či služieb prostredníctvom e-mailov-emailova reklama. Je to rýchly a jednoduchý spôsob, ako informovať zákazníkov o novinkách, respektíve newsletteroch. Na Slovensku ho používajú predovšetkým internetové obchody, hoci v zahraničí ide o veľmi rozšírenú formu marketingovej komunikácie.
Medzi najčastejšie dôvody výberu poskytovateľ služieb patria: spoľahlivosť, prehľadnosť, komplexné služby a bezplatný účet.
Výhody e-mail marketingu môžeme zhrnúť do viacerých bodov:
- cielenosť kampane,
- široká pôsobnosť kampane,
- personalizácia,
- nízke výrobné náklady newslettrov,
- štatistiky
- nízka jednotková cena za e-mail,
Opakované návštevy a aktivita
Vo
svojej podstaty nie je e-mail ako marketingový nástroj vhodný pre získavanie
nových návštevníkov či zákazníkov. Prostredníctvom možnosti prijímateľa
preposlať e-mail ďalej svojim kontaktom je síce možné získať nových
návštevníkov stránok, no podiel takto získaných nových návštevníkov nie je
veľký.
Na základe výsledkov štatistiky odoslaných kampaní je možné ďalšie kampane optimalizovať tak, aby efektívne podporili opakované návštevy internetových stránok a hlavne podnietili opakovanú aktivitu.
Informujte ľudí so záujemom
Všetci, ktorým ide o propagáciu a zvýšenie návštevnosti, hľadajú svoju cieľovú skupinu väčšinou len prostredníctvom "pasívnych" kanálov, ktoré vyžadujú aktivitu surfera (napríklad kliknutie na linku alebo banner umiestený na externej stránke, ktorý smeruje na vaše stránky).
V tejto súvislosti je vhodné dodržať niekoľko dôležitých zásad:
Pravideľnosť
- je vhodné dodržať v zasielaní newslettera pravideľnosť. Určite to však netreba ani preháňať. Častejšie ako raz týždenne čitateľov neoslovujte. Jednak pravdepodobne nebudete mať takto často kvalitný unikátny obsah a zároveň by ste mohli čitateľov znechutiť.
Aktuálnosť a hodnotnosť
- Informácie sú fajn, musia byť však aktuálne a s pridanou hodnotou. Vyhnite sa teda snahe za každú cenu ponúknuť kvantum informácií. V tomto, ako aj v mnohých iných prípadoch platí, že kvalita stojí pred kvantitou.
Viac informácií, menej obchodu
- Napriek tomu, že e-mail marketing má skvelú návratnosť vložených investícií, predstavte si ho ako váš vlastný magazín. Áno, aj v tlačených magazínoch je reklama, ale úprimne - kupujete si ho kvôli reklame alebo kvôli informáciám, ktoré vám poskytne? Rovnako treba pristupovať aj k obsahu, ktorý vkladáte do vášho "e-mailového magazínu".
Legálny e-mail marketing
Každý z náš denne dostáva množstvo nevyžiadanej pošty. Aj s použitím sofistikovaných filtrov sa ich zopár do schránky vždy dostane. Spam je veľký problém dnešnej doby a veľmi sťažuje výkon e-mail marketingových aktivít.
Preto je nevyhnutné dodržať nasledovné podmienky:
*Dobrovoľnosť prihlásenia sa k odoberaniu e-mailových správ
*Možnosť sa z prijímania kedykoľvek odhlásiť
*Nepoužívať nakúpené databázy e-mailových adries
Zahraničné e-mail marketingové služby
Z celosvetového hľadiska sú najznámejšie a najvyužívanejšie nasledujúce služby:
- https://www.mailchimp.com
- https://www.icontact.com
- https://www.benchmarkemail.com
- https://www.constantcontact.com
- https://www.campaignmonitor.com
Predpokladajme teraz, že máte vytvorený pútavý newsletter, ktorý chcete poslať všetkým svojím zákazníkom. Po vybratí Vami požadovanej služby stačí importovať zákazníkov do systému, pridať (vytvoriť) newsletter a odoslať e-maily. Podľa počtu zákazníkov to môže trvať niekoľko sekúnd až minút.
Pred samotným odoslaním odporúčame použiť metódu A/B testovania, ktorá hovorí o dvoch alternatívach, medzi ktorými sa rozhodujeme. Chceme vedieť, na ktorú budú lepšie zákazníci reagovať a tak zmeníme jeden, väčšinou podstatný údaj a ostatné údaje necháme rovnaké.
Po odoslaní e-mailov možno sledovať úspešnosť kampane. Pri analyzovaní kampane možno zistiť nasledujúce údaje (v závislosti od poskytovateľa služby):
- počty odoslaných, doručených a vrátených e-mailov (vrátane dôvodov vrátenia)
- počty otvorených e-mailov,
- počty kliknutí na odkazy v e-mailoch,
- geografickú polohu príjemcov a iné.
Konečné rozhodnutie o spustení kampane je na Vás, ale vedzte, že konkurencia nespí a bude sa snažiť bojovať o zákazníkov všetkými dostupnými prostriedkami. A medzi ne e-mail marketing určite patrí.
Pozri tiež článok: Google analytics : Čo, Prečo, Načo?!
Maš otázky, postrehy,námety. Kontaktuj Nás.
Uverejnené 16.5.2016