📈 Ako zvyšiť návštevnosť stránky
Vydali
ste sa cestou online marketingu? My vám poradíme ako na to, povieme vám
zaujímavé tipy a triky.
Tak ako všetko aj online marketing má svoje výhody, avšak aj svoje nevýhody. Náklady na online marketing sú menšie, efektivita vyššia, je tam obmedzenie počtu zobrazení reklamy jednému užívateľovi, ťah na bránku, merateľnosť, globálny zásah ,individualizácia a podobne. Všetky tieto aspekty sú samozrejme len a len výhodami.
Je tu ale aj tá nie veľmi pozitívna stránka a tou sú nevýhody internet marketingu. Globálny zásah len pre lokálne podnikanie, nízke reklamné výdavky do internetu, nižšia dôvera pri on-line nákupoch, nižšia dôveryhodnosť správ a nižšia miera penetrácie internetu. Výhody prevahujú, preto nie je potrebné sa ničoho obávať a ak už ste sa pre to rozhodli, tak sa do toho s odhodlaním pustite.
Je zjavné, že vašim najväčším cieľom je docieliť čo najvyčších úspechoch online marketingu, preto sme vytvorili tento článok zameriavajúci sa na zvýšenie návštevnosťi na stránke.
Aby bol váš štart čo najlepší sú streďte sa na tieto aspekty:
1. Cieľové publikum
Predtým než spustíte čokoľvek a vydáte sa týmto smerom je jednou s najpodstatnejších vecí definovať si cieľový trh. Akých potenciálnych zákazníkov sa budem snažiť získať, pod akú vekovú kategoriu spadajú? Aj toto sú dôležité aspekty. Vymedziť si cieľovú skupinu a potom sa upriamovať len na ňu.
2. Obsah
Mať kvalitný a užitočný obsah. To vám povie každý SEO expert. A vlastne ani SEO expertom byť vôbec nemusí. Ak chcete mať prvé miesta v Google a dosiahnuť zvýšenie návštevnosti, nudným a nekvalitným textom to prosto nikdy nedosiahnete.
3. Rýchly a flexibilný web
Optimalizácia webstrány je dôležitá pre rýchle načítanie. Zabezpečte si kompatibilitu aj na mobilných zariadeniach - tzv. responzívnosť webu , aby sa mohli ľudia dostať na vás web čo najrýchlejšie a nerozbili pri tom nervami mobil:).
4. Jednoduchosť a priehľadnosť
Nepriehľadný a zbytočne komplikovaný web každý do 5 sekúnd rozhodne vypne. Snažte sa vašu stránku mať čo najzaujímavejšiu, so stále kvalitným a novým obsahom (články). Vylepšujte navigačnú štruktúru, aby sa ľudia na webe nestratili.
5. Budovanie značky - online reputačný manažment
Konkurencia v rámci SEO marketingu je veľmi silná, čo je pravidlom. Svoj profil preto musíte propagovať čo najviac a pomocou facebook reklamy (i keď je platená, stojí to za to), Twitter účtu, Google+, Youtube kanálu a podobne sa dostávať do povedomia ľudí.
6. Starať sa
Je dôležité sa o svoj web pravidelne strať, čo najviac ho stále vylepšovať, dostávať sa do povedomia a vynaložiť čo najväčšie úsilie na to, aby ľudia podstúpili vďaka vám niečo, čo môžeme nazývať konverzia. Je potrebné aby prešli na vaše presvedčenie, aby vám verili a aby ste vy verili im. Len tak si získate zákazníkov. Pri minimálnej pracovitosti a snahe je aj výsledok minimálny.
7. Odchádzajúce linky- spätne linky
Odchádzajúce linky odkazujú z vášho webu na iné externé stránky. Linkovaním na vysokouznávané weby podporujete a zvyšujete spoľahlivosť vášho obsahu. Vďaka tomu sa návštevnosť vašeho webu môže zvýšiť. Dávajte avšak pozor na to, aby ste to neprehnali a ponúkali kvalitné odchádzajúce linky a nelinkovali na úplne všetko.
8. Blog
Ak ešte stále nemáte blog, vytvorte si ho. Blog vám pomôže k častejšiemu prispievaniu článkov a tak bude vaša stránka ešte o čosi zaujímavejšia. Vďaka komentárom sa môžete spriateliť so zakazníkmi a tak si ich "získať na svoju stranu". Neuveríte, ale práve vďaka komentárom sa získavajú zákazníci najlepšie a najviac. Taktiež je výborne na zvyšenie google pageranku a SEO.
9. Pomoc od špecialistu
Nikto nie je expert vo všetkom, preto ak chcete dosiahnuť skvelého úspechu práve vďaka online marketingu, je dobré pustiť do toho niekoho, kto sa do toho vyzná lepšie ako vy. Takto by vám mohol veľmi pomôcť. Aj výzor stránky robí veľmi veľa, nehovoriac o kvalite článkov a priehľadnosti webu. Nie sme predsa experti na všetky druhy marketingových stratégií ako SEO, social media, video, obsah a podobne. Preto nie je na škodu pomôcť si niekým fakt dobrý v tejto sfére.
10. Offline optimalizácia podnikania
Značka, ktorú ste si vytvorili bude koniec koncov závislá na vašej offline značke. Aj keď možno máte vďaka vyhľadávačom vysokú návštevnosť, ale vaše služby či produkty neuspokojujú zákazníkov, zisk nebude taký vysoký ako návštevnosť. Preto predtým než začnete vylepšovať SEO, ubezpečte sa, že ste zlepšili produkt či danú službu.
Poznámka na záver:
Je pravdou, že v poslednom čase síce Google zobrazuje vo výsledkoch vyhľadávania hlavne známe značky, no to nie je dôvod prečo to už teraz vzdať. Google zobrazuje vo svojich výsledkoch len komplexné články, lebo iba tie dokážu zvýšiť vašu spoľahlivosť ako informačný zdroj. Kvalitá článku v tomto bohužiaľ nehrá žiadnu rolu.
Prajeme vám veľa šťastia pri online marketingu.
Pozri aj Ďalšie články v sekcii Online marketing, SEO alebo Sociálne sieťe.
Uverejnené 5.5.2016